11111

DERS TANITIM BİLGİLERİ


ilt.fadf.ieu.edu.tr

Dersin Adı
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
Bahar
Ön-Koşul(lar)
 FFD 101Başarılı olmak (En az DD notu almış olmak)
veVCD 201Başarılı olmak (En az DD notu almış olmak)
veVCD 202Başarılı olmak (En az DD notu almış olmak)
veFFD 102Başarılı olmak (En az DD notu almış olmak)
veMMD 301Başarılı olmak (En az DD notu almış olmak)
veMMD 302Başarılı olmak (En az DD notu almış olmak)
veMMD 401Başarılı olmak (En az DD notu almış olmak)
Dersin Dili
Dersin Türü
Zorunlu
Dersin Düzeyi
-
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Dersin Koordinatörü -
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Büyük ölçekli bir multimedya projesi geliştirmeye yönelik profesyonel ve entelektüel bir yaklaşım geliştirebilecektir.
  • Karmaşık tasarım problemleri ve tasarım stratejileri geliştirerek tasarım alanında teorik ve pratik bilgi, tasarım tarihi ve kavramları analiz yeteneğini kullanabilecektir.
  • Kariyer yolunda gelecekte yönelinecek alanı belirlemek için kişisel ilgileri keşfedebilecektir
  • Yenilikçi proje tanımları ve profesyonel proje planlaması ve zaman yönetimi yeteneği geliştirebilecektir.
  • Profesyonel tasarım yazılımlarını uygulama becerisi ve projenin uygulanması için gerekli yeni araç ve yöntemleri araştırma ve öğrenme yeteneğini geliştirebilecektir.
  • Karmaşık tasarım problemlerine yenilikçi çözümler üretme yeteneğini geliştirebilecektir.
Ders Tanımı

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
X
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Proje önerisinin ve çalışma planının gözden geçirilmesi Öneri taslakları ve çalışma planının getirilmesi
2 Grup kritikleri Grup kritiği için yeni bir çalışmanın hazırlanması
3 İlk jüri ve kişisel kritikler Kişisel kritik için gözden geçirilen önerinin sunumunun hazırlaması
4 Kişisel kritikler Kişisel kritik için yeni çalışmanın getirilmesi.
5 Dönem ortası sergi toplantısı Grup tartışması/kritiği için bir sergi planı getirilmesi
6 Kişisel kritikler Kişisel kritik için yeni çalışmanın getirilmesi.
7 Kişisel kritikler Kişisel kritik için yeni çalışmanın getirilmesi.
8 Kişisel kritikler Kişisel kritik için yeni çalışmanın getirilmesi.
9 İkinci Jüri
10 Kişisel kritikler Kişisel kritik için yeni çalışmanın getirilmesi.
11 Final kritikleri Kişisel kritik için çalışmanın son halinin getirilmesi
12 Final kritikleri Kişisel kritik için çalışmanın son halinin getirilmesi
13 Final kritikleri Dijital dökümanlar, Process defteri, çalışmanın fotoğrafları, katalog metni
14 Final projenin teslimi Sergi kurulumu için tüm malzemelerin getirilmesi
15 Sergi ve jüri Final sunumların hazırlanması
16 Dönemin gözden geçirilmesi  
Ders Kitabı Andrea Bennett, Design Studies, 2006. Brenda Laurel and Peter Lunenfeld, Design Research: Methods and Perspectives, 2003. Bill Moggridge, Designing Interactions, 2007 David E. Grey, Doing Research in the Real World, 2009
Önerilen Okumalar/Materyaller Yok

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
16
10
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
-
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
1
30
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
-
Final Sınavı
1
40
Toplam

Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
60
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
40
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
8
128
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
Sınıf Dışı Ders Çalışması
1
64
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
-
Sunum / Jüri Önünde Sunum
-
Proje
1
64
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınavlar
Final Sınavı
1
8
    Toplam
264

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1 Görsel İletişim Tasarımı (Multimedya, Fotoğraf, Grafik Tasarım ve Tipografi) alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilmek X
2 Görsel İletişim Tasarımı alanında dünyada ve Türkiye’deki gelişmeleri yakından inceleyerek bunları yorumlayabilmek ve değerlendirebilmek. X
3 İmgeler ve sözcükleri yaratıcı bir bütünlük içinde kullanarak fikirleri görsel bir dile dönüştürmeyi becerebilmek, X
4 Çeşitli tasarım metodolojileri aracılığıyla tasarımda çok parçalı problem çözme düzeyine üst düzeyde erişmek, X
5 Görsel kompozisyonun prensiplerini anlamak ve tasarım içerisinde uygulayabilmek. X
6 Yaratıcı yönetmenlik konusunda net bir anlayışa sahip olmak, X
7 Görsel İletişim Tasarımı alanının üretim standartları konusunda yeterliliğe sahip olmak ve gereken düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek, X
8 Fotoğraf ve video alanında, görüntü işleme, kurgu ve üretim sonrası teknikleri de dahil olmak üzere, ileri düzeyde bilgi ve deneyime sahip olmak, X
9 İkinci bir yabancı dili en az orta düzeyde kullanarak, Görsel İletişim Tasarımı alanındaki bilgileri izleyebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek, X
10 Görsel İletişim Tasarımı ile ilgili çalışmaların yaratılması, uygulanması ve yorumlanması aşamalarında toplumsal ve etik değerlere sahip olmak, bu değerlerin uygulanması konusunda bilinçli ve hassas davranmak. X
11 Görsel iletişim tasarımı uygulamalarında karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık tasarım sorunlarını yaratıcı bir biçimde çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilmek. X
12 Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilmek, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilmek ve alanında sürekli öğrenimi kişisel olarak yönlendirebilmek. X

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 

İzmir Ekonomi Üniversitesi | Sakarya Caddesi No:156, 35330 Balçova - İZMİR Tel: +90 232 279 25 25 | webmaster@ieu.edu.tr | YBS 2010